Odpowiedzi

2009-09-06T12:08:23+02:00
-5,5=-5½=-11/2
-4,8=-4 8/10=-4 4/5=-24/5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T13:38:28+02:00
Liczby wymierne to liczby które można przedstawić za pomocą ułamka zwykłego czyli
a) -5,5=-55/10=-11/2 (minus jedenaście drugich)
b) -4,8=-48/10=-24/5 (minus dwadzieścia cztery piąte)
2009-09-06T14:41:47+02:00
A)
-5,5 = -55/10 = -11/2
b)
-4,8 = -48/10 = -24/5
uzasadnienie, że podane liczby są liczbami wymiernymi to to ,że każda z nich jest przedstawiona w postaci ułamka zwykłego.