Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:16:02+01:00
A) tluszcze roslinne sa nienasycone (w porownaniu do nasyconych zwierzecych) przez co sa latwiejsze w transporcie, spalaniu, trawieniu, nie podnosza poziomu zlego cholesterolu, nie powoduja miazdzycy itp
b)sól zwieksza ciśnienie tetnicze, sód gromadzi sie w miesniach 'zwezajac' je, utrudnia przyswajanie wapnia(mozliwa osteoporoza itp), zatrzymuje woe w organizmie - w przypadku uszkodzenia nerek, moga nastapic powarzne konsekwencje
c) po pierwsze zwiazki trans czesto wystepujace w slodyczach - cichy zabojca,
po drugie cukrzyca i hipoglikemia, po 4 czesto spozywanie duzych ilosci slodyczy laczy sie ze zla dieta, i po 4 zeby - pozywka dla bakteri itp.

ps
nie wiem jak dokladnych info potrzebujesz i jak duzo jakby co to napisz :D
6 5 6
2009-12-09T20:20:21+01:00
A) tłuszcze roślinne są zdrowsze, gdyż zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które muszą być dostarczane z pożywieniem, ponieważ organizm nie potrafi ich samodzielnie wytwarzać.
b) zbyt duża ilość soli powoduje kamicę nerkową (wiem, bo doświadczyłam tego). Zbyt duża ilość soli może też powodować nadciśnienie tętnicze. A także nadmiar soli powoduje zatrzymanie wody w organizmie.
c) częstsze spożywanie słodyczy może prowadzić do otyłości, miażdżycy i cukrzycy. Nadmiar słodyczy powoduje również podwyższenie poziomu cukru we krwi.
8 4 8