2 pytania do lektury przedwiosnie:

1.Co rozniło Seweryna Baryka i Szymona Gajowca????
a) inne upodobanie jesli chodzi o typ kobiety
b) stan cywilny
c) wiara w mozliwosc stworzenia idealnej polski
d) przynaleznośc do inteligencji pracujacej


Dopisz do jakiego gatunku naleza:

SZKLANE DOMY
NAWŁOC
WIATR OD WSCHODU

GATUNKI:
a) powiesc historyczna
b) powiec biograficzna
c) Powiesc sensacyjana
d) powiesc polityczna
e) powiesc psychologiczna
f) powiesc romansowa
g) powiesc autobiograficzna


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T21:59:32+01:00
1 D - przynależność do inteligencji pracującej - dlatego matka Cezarego wyszła za mąż za Seweryna a nie za swojego ukochanego

SZKLANE DOMY-Powieść sensacyjna- część pełna zwrotów akcji, rozboje Cezarego, jego praca przy zwłokach, spotkanie ojca, podróż do Polski, wojna itd...

NAWŁOĆ-powieść romansowa - w tej części opisywane są rozterki miłosne Cezarego

WIATR OD WSCHODU-powieść polityczna -większą część zajmują rozterki polityczne Cezarego, końcowa scena przed Belwederem jest jej podsumowaniem
2 5 2
2009-12-09T23:01:17+01:00
1) D- Przynależność do inteligencji pracującej.

Szklane domy - c) powieść sensacyjna.

Nawłoć - f) powieść romansowa.

Wiatr od wschodu - d) powieść polityczna.