Zad.1
Po dwóch kolejnych obniżkach cen za pierwszym razem o 10%, za drugim razem o 20% płaszcz kosztuje 360zł. Oblicz cenę płaszcza przed obniżką.
Zad.2
W banku umieszczono 1000zł na 4% w stosunku rocznym przy czym odsetki są dopisywane co pół roku.
Ile wyniosą dopisane odsetki po roku jeśli bank pobiera od nich 20% podatku?

Zad.3
Bank zwiększył oprocentowanie kredytu z 20 % do 21,5 %
a) o ile punktów procentowych zwiększono oprocentowanie kredytu?
b) o ile procent zwiększono oprocentowanie kredytu ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:27:37+01:00
Przed chwilą dodałeś takie samo zadanie .

1)
0,9*0,8x=360
0,72x=360
x=500
2)
K2=1000(1+2%)^2 (2%, b0 4% na 1/2 roku)
K2=1000(1,02)^2
K2=1040,4
d=1040,4-1000=40,4
-podatek
na czysto 0,8*40,4=32,32 xł
3)
a)21,5-20=1,5 punktów procentowych
b)1,5/20 *100%=7,5%
3 4 3
2009-12-09T20:39:01+01:00
Zad.1
Po dwóch kolejnych obniżkach cen za pierwszym razem o 10%, za drugim razem o 20% płaszcz kosztuje 360zł. Oblicz cenę płaszcza przed obniżką.

360 = 80% drugiej obniżki
360:80 = 1%
1% = 4,5zł
100% = 450złotych po drugiej obniżce

450zł = 90% cenypoczątkowej
450 : 90 = 1%
1% = 5zł

100% = 500zł
Płaszcz przed obniżką kosztowal 500zł.

Zad.2
W banku umieszczono 1000zł na 4% w stosunku rocznym przy czym odsetki są dopisywane co pół roku.
Ile wyniosą dopisane odsetki po roku jeśli bank pobiera od nich 20% podatku?

(1000+4%)+4% = (1000+40)+4% = 1040 + 4% = 1081,6
81,6 odsetki z podatkiem
81,6 - 20% = 65,28zł
65,28zł będą wynosiły dopisane odsetki.


Zad.3
Bank zwiększył oprocentowanie kredytu z 20 % do 21,5 %
a) o ile punktów procentowych zwiększono oprocentowanie kredytu?
b) o ile procent zwiększono oprocentowanie kredytu ?

a) oprocentowanie kredytu zwiększono o 1,5 punkta procentowego (półtora)
b) (21,5 : 20) * 100 = 107,5%
100% - 107,5% = 7,5%
1,5 = 7,5%

Oprocentowanie kredytu zwiększono o 7,5%.
3 5 3