Odpowiedzi

2009-12-09T20:46:59+01:00
Zad 1.

1) cena 1kg jablek wyniosi 2zl, a 1kg gruszek 2,50zł o ile % cena jablek jest nizsza od ceny gruszek ?o ile wyzsza jest cena jablek od gruszek?

2zł - cena 1kg jabłek
2,50zł - cena 1kg gruszek

2,50zł - 2,00zł = 0,50zł

0,50.....1
____ = ___ = 20%
2,50......5

0,50......1
____ = ___ = 25%
2,00...... 4

a z drugim zadankiem nie pomogę :D ;***
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:58:50+01:00
1)
2=100%
2,5=x

2x=250
x=125%
125-100=25% Jabłka są tańsze o 25% od gruszek

2,5=100
2=x
2,5x=200
x=80%
100-80=20% Gruszki są droższe o 20% od jabłek

2)
10%:5%=2 (tyle powinno być litrów 5% octu)
1L10%+1Lw= 2L5%