Za dwa różne podręczniki zapłacono 28,80 zł. Gdyby jeden podręcznik był o 25% droższy, a drugi o 25% tańszy, to ceny obu podręczników byłyby równe. Oblicz cenę każdego z podręczników. (to są układy równań)
na jutro pomozcie plz

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:53:32+01:00
X cena jednego
y drugiego

x+y=28,80
1,25x=0,75y

i jest układ
z pierwszego wyznacz sobie jedna zmienna i wstaw do drugiego i liczymy
2 3 2
2009-12-09T20:55:32+01:00
X,y=ceny podręczników,,,,,,,,,,x+y=28,8,czyli x=28,8-y,,,,,,,,,,,, 1,25x=0,75y,,,,,,,,,,,,1,25(28,8-y)=0,75y,,,,,,czyli: 36-1,25y=0,75y,, ,,,36=0,75+1,25y,,,,czyli:36=2y,więc y=36:2=18zł,, ,,,,,x=28,8-18=10,8,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, podręczniki kosztowały 18zł i 0,8zł,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 1,25 bo x+25%=1,25,,,,,,,0,75y bo y-25%=0,75y
4 3 4