Kilka zadań piszcie które teraz rozwiązujecie. Wszystko związane z okrytonasiennymi. Dam 18 pkt :) Please pomóżcie!!!

Zadanko 1 ^^
Posegreguj do SŁUPKA lub PRĘCIKA odpowiednie wyrażenia :
-ziarno pyłku
-szyjka
-pylnik
-zalążnia
-znamię
-organ żeński

Zadanko 2 ^^
Połącz nazwy elementów związanych z rozmnażaniem roślin okrytonasiennych z ich funkcją.
Elementy:
- owocnia
- łagiewka pyłkowa
- zalążnia
Funkcje:
- ochrania zalążki
- bierze udział w rozsiewaniu nasion
- umożliwia transport gamet męskich do zalążka
- ochrania i odżywia zarodek

Zadanko 3 ^^
chroni zarodek-..........
jest substancją odżywczą dla zarodka-...........
rozwija się z niego młoda roślina-................

POMOCY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:56:44+01:00
Zad.1
Słupek:
- szyjka
- zalążnia
- znamię
- organ żeński

Pręcik:
- ziarno pyłku
- pylnik

Zad.3
chroni zarodek - łupina
jest substancją odżywczą dla zarodka - bielmo
rozwija się z niego młoda roślina - owocnia

5 zadania, znaczy u ciebie drugiego nie mam :D

Mam 1,3,4 - Chcesz coś? ^^
3 4 3
2009-12-09T21:12:18+01:00
Zadanko 1 ^^
SŁUPKA:znamię,szyjka,zalążnia,organ żeński
PRĘCIKA:ziarno pyłku,pylnik,
1 1 1