W czasie wycieczki rowerowej Janek dostrzegł pasące się w oddali sarny.Zatrzymali się,aby je poobserwować.Zwierzęta znajdowały się na polance w kształcie trapezu prostokątnego o podstawach długości 45 m i 20 m oraz ramionach długości 20 m i 32 m.

Jaka jest powierzchnia polany,na której pasą się sarny? Odpowiedź podaj w arach.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T21:09:47+01:00
A=45m
b=20m
h=20m
P=(a+b)xh:2
P=45m+20mx20m/2
P=65mx20m/2
P=1300m/2
P=650m (kwadratowych) = 6,5a
2009-12-09T21:18:10+01:00
1ar=100m(kwadratowych)
P=a+b/2*h
P=45+20/2*20=
=650m(kwadratowych)=6,5arów
2009-12-09T21:19:07+01:00
Wzór na p. trapezu- (a+b)*h/2
(45m+20m)*20/2=1300/2=650m
1ar-10000m
650m:
650* 1 = 650 * 1 = 65 =0,065arów
------- ---- ------ -----
10000 1 10000 1000

TE ---- zastępują kreskę ułamkową

Odp. Powierzchnia polany na której pasa sie sarny zajmuję 0,065 ar