Odpowiedzi

2009-09-06T13:19:05+02:00
A)
Pkt przecięcia z osią OX:

za f(x) podstawiamy 0 i obliczamy:

0 = 0,75x - 6
6 = 0,75x
x = 8

Czyli pkt (8 , 0)

Pkt przecięcia z osią OY:

Za x podstawiamy 0, czyli:

f(x) = -6

PKT ( 0 , -6)

b)
Funkcja jest rosnąca ( a>0) i przecina oś OX w punkcie (8, 0), więc funkcja przyjmuje wartości ujemne dla:

x należy do zbioru (- nies. , 8)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T13:19:31+02:00
A) punkt przecięcia z osią OX (poziomą):
¾x - 6=0
¾x=6
x=8
Przecina sie z poziomą osią w punkcie (8;0)

punkt przecięcia z osią OY (pionową)
(0;-6) (bo współczynnik b wynosi -6)

b) ¾x - 6<0
¾x<6
x<8
1 5 1