1. Pole prostokąta ma 75 centymetrów kwadratowych. Jeden bok jest 3 razy dłuższy od drugiego. Oblicz długości boków.

2. Pole prostokąta ma 72 centymetry kwadratowe. Jeden bok jest dwa razy krótszy od drugiego. Policz obwód tego prostokąta.

Pomożesz? Proszęę...

Proszę o dokładne obliczenia!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T21:22:31+01:00
X*y=75
3x=y
x*3x=75
3x=y
3x(kwadrat)=75 /:3
3x=y
x2=25
3x=y
x=5
y=15
O=2x+2y
O=2*5+2*15
O=40cm
_____________
x*y=72cm
x=2y
2y*y=72
x=2y
2y(kwadrat)=72 /:2
x=2y
y2=36
x=2y
y=6
x=12
o=2x+2y
O=36cm
O=

2009-12-09T21:28:11+01:00
1.

x*y=75
3x=y
x*3x=75
3x=y
3x2=75 /:3
3x=y
x2=25
3x=y
x=5
y=15
O=2x+2y
O=2*5+2*15
O=40cm