Zad1.
Pozytywne znaczenia glonów w przyrodzie-
Negatywne znaczenia glonów w przyrodzie-
Zad2.
W podanych zdaniach skreśl blłędne informacje.
Symbioza grzybów z korzeniami roślin to MIKORYZA/PASOŻYTNICTWO.
Oplatając korzenie drzew,grzyby UŁATWIAJĄ.UTRUDNIAJĄ im pobieranie wody i składników mineralnych.
W zamian otrzymują wytworzony przez rośliny TLEN/POKARM.
Zależność ta sprawia, że rośliny są lEPIEJ/GORZEJ odżywione.
W TYM ZADANIU PODAJCIE TYLKO TE WYRAZY KTÓRE SĄ POPRAWNE.
Zad.3
3 przykłady pozytywnego znaczenia grzybów w życiu człowieka-
3 przykłady negatywnego znaczenia grzybów w życiu człowieka-
Zad.4
Dlaczego chorella ni ejest zaliczana do bakteri?
Zad.5
Wszytskie grzyby są
a)saprofitami
b)pasożytami
c)heterotrofami
d)autotrofami
Zad.6
I tutaj mam krzyżówkę
1.Ma spiralnie zwinięte chloroplasty(na 9 liter)
2.Brunatny glon używany w celach kulinarnych (na 10 liter)
3.glony występujace najbliżej dna morskiego(na 11 liter)
4.Otacza je pancerzyk, są składnikiem planktonu(na 9 liter)
5.Słabo zróżnicowane,wielokomórkowe ciało glonów(na 6 liter)
6.Glony zaliczane do roślin(na 9 liter)

2

Odpowiedzi

2009-12-09T21:38:02+01:00
Zad1.
Pozytywne znaczenia glonów :
*są bogate w białka, stanowią pożywienie dla wielu organizmów
Negatywne znaczenia glonów :
* zatykają rurociągi
Zad2.
W podanych zdaniach skreśl blłędne informacje.
Symbioza grzybów z korzeniami roślin to MIKORYZA
Oplatając korzenie drzew,grzyby UŁATWIAJĄ im pobieranie wody i składników mineralnych.
W zamian otrzymują wytworzony przez rośliny POKARM.
Zależność ta sprawia, że rośliny są lEPIEJ/ odżywione.
W TYM ZADANIU PODAJCIE TYLKO TE WYRAZY KTÓRE SĄ POPRAWNE.
Zad.3
3 przykłady pozytywnego znaczenia grzybów w życiu człowieka-
*dodatek do potraw
*wykorzystywane w produkcji serów, wina
*produkuje się z nich leki
3 przykłady negatywnego znaczenia grzybów w życiu człowieka-
* wywolują choroby
*powodują psucie żywności
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T21:41:38+01:00
Zad1.
Pozytywne znaczenia glonów w przyrodzie-
- dostarczają środowisku tlen podczas fotosyntezy
- mineralizują glebę, wzbogacają ja w próchnicę
- maja zastosowanie jako wskaźniki stopnia zanieczyszczenia wody

Negatywne znaczenia glonów w przyrodzie-
- w masowych ilościach powodują zakwity wody
- zapychają filtry utrudniające przepływ wody
- hamują rozwój innych organizmów wodnych.

Zad2.
do skreślenia:
pasożytnictwo
utrudniają
tlen
gorzej

Zad.3.
Pozytywne znaczenie:
- owocniki wielu grzybów są źródłem pożywienia
- w medycynie do produkcji antybiotyków
- rozkładają substancje organiczne i drewno tworząc próchnicę

Negatywne znaczenie:
- grzyby pasożytnicze wywołują choroby u ludzi i zwierząt
- powodują psucie się produktów spożywczych
- zarodniki niektórych grzybów mogą powodować alergie

Zad.4
Dlaczego chorella nie jest zaliczana do bakterii?
Chlorella nie jest zaliczana do bakterii, ponieważ jej komórka zawiera chloroplast i jadro komórkowe, a nie posiada otoczki śluzowej i rybosomów.

Zad.5
Wszytskie grzyby są
c)heterotrofami

Zad.6
1. skrętnica
2. listownica
3. krasnorosty
4. bruzdnice
5. plechy
6. zielenice

Pozdrawiam, to juz chyba wszystko :)
9 4 9