Odpowiedzi

2009-12-09T21:31:24+01:00
Wartość bezwzględna liczby jest to wartość liczbowa liczona od zera. np na osi:
____________________________________________________________
-3 -2 -1 0 1 2 3


Wartość bezwzględną danej liczby(np. x) zapisuje się tak: |x|

a więc patrz na oś: |-3| = 3
|3| = 3
|-2| = 2 itd.

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T21:47:55+01:00
Poza tym co napsiale poprzednik co jest zreszta bardzo powierzchowne
wartosc bezwzgledna polega na rozpatrzeniu dwoch przypadkow, jedego wyniku o wartosci ujemnej drugiego o dodatnije, poniewaz tu chdozi o odleglosci od poczatku ukaldu wspolrzednych np.
|x-2|=8
x-2=8 v x-2=-8
x=10 x=-6
a w przypadku nierownosci zmienia sie takze jej znak np.
|x-3|>6
x-3>6 v x-3<-6
x>9 x<-3
1 5 1
2009-12-09T21:48:27+01:00
Wartość bezwzględna liczby jest to wartość liczbowa liczona od zera. np na osi: