Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T21:36:02+01:00
A,b- podstawy trapezu
c,d- ramiona trapezu
h- wysokość

c=d=7 cm
h=4 cm
P=50 cm²

P=½*(a+b)*h
podstawiamy nasze dane do wzoru na pole

50=½*(a+b)*4
50=2*(a+b)
a+b=50/2
a+b=25

wyliczyliśmy, ze suma dwóch podtarwa jest równa 25 cm
Podstawiamy teraz nasze wyliczone dane do wzoru na obwód

Ob=a+b+c+d
Ob=25+7+7
Ob=39

Obwód trapezu wynosi 39 cm
2009-12-09T21:36:35+01:00
P=(a+b)×hx½=50 czyli a+b =25

obw= 2x7+a+b=7x2+25=39 cm