Odpowiedzi

2009-12-09T21:54:13+01:00
1. objawy: chudnięcie szczególnie u dzieci nadwaga u dorosłych ,ospałość , do objawów tego typu cukrzycy zalicza się nadmierne pragnienie świąd utrata masy ciała zmaczenie mrowienie w okolicach dłoni i stup . 2. cukrzyca insulinozależna: przyczyna najcześciej wywołana chorbą trzustki ktura za mało wydziela chormon zwany insuliną niedobór insuliny powoduje wysoki poziom glukozy we krwi i w moczu. Cukrzyca insulinoniezależna ujawnia się u osób po 40 roku życia . 3.postępowanie: leczenie nalerzy zacząć od podawania insuliny następnie dieta i cwiczenia .
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T21:54:19+01:00
Cukrzyca insulinozależna - choroba metaboliczna, która pierwotnie charakteryzuje się opornością na insulinę, względnym niedoborem insuliny oraz hiperglikemią.
W cukrzycy typu 2 wskazane jest mniejsze dobowe spożycie kalorii, rozłożone na 3-4 posiłki. Gdy przyczyną cukrzycy jest względny niedobór insuliny i związana z nią insulinooporność (cukrzyca typu 2), skuteczne są doustne leki hipoglikemizujące. Szczególnie popularne i efektywne w leczeniu cukrzycy insulinoniezależnej są pochodne sulfonylomocznika. Obniżają one poziom glukozy przez pobudzanie komórek beta trzustki do wydzielania hormonu oraz zwiększają wrażliwość tkanek obwodowych i wątroby na insulinę.
1 5 1