1. szlachta wywodzi sie se stanu
a rycerskiego
b duchownego
c magnackiego
d zdanego z wymienionuch

2. szlahcicem zostawał
a każdy kto chciał
b zasluzony dla wladcy duchowny
c człowiek szlachetnie urodzony lub nobilitowany
d tylko urodzony w szlachetnej rodzinie


3. podział szlachty od najbiedniejszej do najbogatszej
a goloto szlachta folwarczna zagrodowa magnateria
b goloto szlachta zagrodowa folwarczna magnateria

4. najważniejszym obowiązkiem szlachty było
a pospolite ryuszenie
b zapewnianie sobie przywilejów
c wypowiadanie posluszenstwa krolowi
d dazenie do zwolenia od podatku i ceł.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T21:44:46+01:00
A
c
b
b-to już zależnie od poglądów
2009-12-09T21:45:25+01:00
1)a
2)c
3)b
4)b

mam nadzieję, że pomogłem
2009-12-09T21:46:18+01:00
1. szlachta wywodzi sie se stanu
***a rycerskiego***
b duchownego
c magnackiego
d zdanego z wymienionuch

2. szlahcicem zostawał
a każdy kto chciał
b zasluzony dla wladcy duchowny
***c człowiek szlachetnie urodzony lub nobilitowany***
d tylko urodzony w szlachetnej rodzinie



3. podział szlachty od najbiedniejszej do najbogatszej
a goloto szlachta folwarczna zagrodowa magnateria
***b goloto szlachta zagrodowa folwarczna magnateria***

4. najważniejszym obowiązkiem szlachty było
***a pospolite ryuszenie***
b zapewnianie sobie przywilejów
c wypowiadanie posluszenstwa krolowi
d dazenie do zwolenia od podatku i ceł.