Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T21:49:44+01:00
Rozpuszczalność w 20 stopniach = 0,16 g/100g H2O
masa wody - 100g
masa substancji - 0,16 g
masa roztworu = masa wody + masa substancji
masa roztworu = 100g + 0,16g = 100,16g
Cp = masa substancji/masa roztworu x 100%
Cp = 0,16g/100,16g x 100% = 0,16 %
2009-12-09T21:51:50+01:00
Rozpuszczalność 0,16 g oznacza, że 0,16 g wodorotlenku wapnia tworzy ze 100 g wody roztwór nasycony.

Mamy więc:

masa substancji = 0,16 g

masa roztworu = masa substancji (wodorotlenku wapnia) + masa rozpuszczalnika (wody)

Podstawiamy:

masa roztworu = 0,16 g + 100 g = 100,16 g

I podstawiamy do wzoru na stężenie procentowe (Cp):

Cp = 0,16 g * 100 % / 100,16 g ≈ 0,16 %

Pozdro))