Pociąg składał się z lokomotywy ważącej 120 t i 5 wagonów,z których 2 były puste, a na pozostałe załadowano po jednym spychaczu. Pociąg ważył340 t. Gdy dołączono do niego jeszcze 2 wagony ze spychaczami i odczepiono 1 pusty wagon, pociąg ważył 440 t. Ile waży pusty wagon a ile spychacz?

Zadanie rozwiąż za pomocąukładu równań.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T22:08:17+01:00
X-wagon
y-spychacz

120t+5x+3y=340t
120t+5y+6x=440t

dalej myślę że sobie poradzisz ;)

(spychacz powinien ważyć 40t)
1 5 1
2009-12-09T22:28:13+01:00
Pociąg składał się z lokomotywy ważącej 120 t i 5 wagonów,z których 2 były puste, a na pozostałe załadowano po jednym spychaczu. Pociąg ważył340 t. Gdy dołączono do niego jeszcze 2 wagony ze spychaczami i odczepiono 1 pusty wagon, pociąg ważył 440 t. Ile waży pusty wagon a ile spychacz?

x-wagon
y-spychacz

120+3(x+y)+2x=340
120+5(x+y)+x=440

5x+3y=220 /*5
6x+5y=320 /*(-3)

25x+15y=1100
-18x-15y=-960
------------------
7x=140
x=20t
y=40t


4 2 4