Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T22:26:44+01:00
X- tańsze czereśnie
y - droższe czereśnie

x+y=10
6x=9y

x+y=10
x=3/2y

3/2y+y=10
x=3/2y

5/2y=10
x=3/2y

y=4
x=3/2*4

y=4
x=6

Tańszych czereśni kupiono 6 kg , a drożdzych 4kg.
2009-12-09T22:36:58+01:00
6:9=2/3

∫x=2/3y
∫x+y=10

∫x=2/3y
∫2/3y+y=10

∫x=2/3y
∫5/3y=10

∫x=2/3y
∫y=30/5

∫x=2/3y
∫y=6

∫x=2/3*6
∫y=6

∫x=4
∫y=6

Tańszych czereśni zakupiono 6 kg droższych 4 kg