Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T22:09:52+01:00
Okres połowicznego rozkładu pierwiastka - t1/2 = 4dni
12 dni : 4 dni = 3 okresy połowicznego rozkładu.
m = 16 g
16g ------->8g------->4g------->2g
Odp.: Po 12 dniach zostaną 2g.
2009-12-09T22:09:15+01:00
Połowiczny rozpad oznacza ze w okreslonym czasie ( tu 4 dni ) połowa masy ulega "zniknieciu"

0 dzien 16g
4 dzien 8g
8 dzien 4g
12 dzien 2g