1.Jedne z najważniejszych wezlow chlonnych? 7 Liter
2.Wezly wchodzące w skałd układy limfatycznego? 7 liter
3.Które krwinki są wytwarzane przez węzły chłonne? 5 liter
4.Czego przeczącem do przestrzeni miedzy komórkowych jest limfa? 6 liter
5."Rury", którymi płynie limfa to ................ limfatyczne 8 liter
6.Jedyna płynna tkanka 4 litery
7.Ciężka choroba układu krązenia 5 liter

Co To jest chłonka? Określ jej skład

2

Odpowiedzi

2009-12-09T22:11:26+01:00
1. PACHOWE (mam nadzieję xd)
2. CHŁONNE
3. BIAŁE
4. ??? nie rozumiem pytania xD proszę jaśniej
5. NACZYNIA
6. KREW
7. ZAWAŁ (???)

Chłonka (limfa) - powstaje wskutek przasączania się osocza z włosowatych naczyń krwionośnych do przestrzeni międzykomórkowych. Skład limfy jest podobny do osocza krwi, dodatkowo zawiera ona limfocyty i produkty metabolizmu wydalone przez komórki.

Mam nadzieję, że pomogłem :>
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T22:15:15+01:00
1. Migdały
2. Chłonne
3. białe
4. osocze
5. naczynia
6. krew
7. zawał

Chłonka - to inna nazwa limfy, czyli płyn który musi być nieustannie odprowadzany poprzez specjalne naczynia do krwi żylnej. Zawiera ona wodę, sole mineralne, białka, tłuszcze oraz duże ilości białych ciałek krwi.
3 2 3