1.uzupełnij tabelę,podając liczby cząstek podstawowych: p+,e-,n0 w podanych atomach.
_________________________ LICZBA__________________
PIERWIASTEK protonów elektornów neutronów
CHEMICZNY
_________________________________________________
39K
32S
27Al



2

Odpowiedzi

2009-12-09T22:38:48+01:00
Pierwiastek p+ e- n0

Potas 19 19 20
Siarka 16 16 16
Glin 13 13 14
288 3 288
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T22:39:00+01:00
(19to jest ta liczba na dole, 39 na górze )K p=19,n=górna odejmujemy od dolnej 39-19=20,e=19
(16 --> dolna, 32 górna ) S p=16,n=32-16=16, e=16
(13-->dolna,27-->górna) Al p=13, n=27-13=14, e=13

protony i elektrony są identyczne, czyli wynoszą tyle samo co ta liczba na dole przy pierwiastku
189 3 189