Pewne schody maja 7 stopni, z których każdy ma wysokośc 16 cm i szerokośc 28cm. Jaką długośc ma poręcz tych schodów (zrób rysunek)?
wskazówka: Oblicz sumę szerokości wszystkich stopni i skorzystaj z tego, że poręcz nachylenia jest do poziomu pod takim samym kątem jak schody.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T22:41:41+01:00
Długość poręczy = c*7
a²+b²=c²
16²+28²=c²
c²=256+784
c²=1040
c=~32cm
dl. poręczy = 32cm*7=224cm
Odp. Poręcz ma długość 224 cm.
1 5 1
2009-12-09T22:41:02+01:00
16cm*7=112cm
28cm*7=196cm
a²+b²=c²
(196cm)²+(112cm)²=c²
38416cm²+12544cm²=c²
50960cm²=c² I pierwiastek
c= ok. 226cm

Poręcz powinna mieć około 226cm długości.
1 5 1