Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T22:47:38+01:00
1/4UŁAMEK(X+4)=2X-4
¼(x+4)=2x-4
¼x+1=2x-4
0.25x-2x=-5
1,75x=-5/1.75
x=2,85

3(X+2)-7(2-3X)=8(X-3)
3x+6-14+21x=8x-24
16x=16/:16
x=1
2009-12-09T22:50:38+01:00
1/4(x+4)=2x-4
3(x+2)-7(2-3x)=8(x-3)

1/4x+1=2x-4
3x+6-14-21x=8x-24

1+4=2x-1/4x
6-14+24=8x-3x+21x

5=1,5x
16=26x

5+16=1,5x+26x

21=27,5x /:27,5

x=0,7


PS: sorry, myślałam, że jest to układ równań. ; )