1. ) Wyjaśnij, dlaczego tłuszcz na powierzchni rosołu tworzy ,,oka'' ?
2. ) Wyjaśnij, dlaczego krople deszczu przyczepiają się do powierzchni szyby ?
3. ) Wyjaśnij, dlaczego krople utrzymują się przez jakiś czas u wylotu kroplomierza ?

Byłąbym bardzoooo wdzięczna !
pomożecie ? ; )

2

Odpowiedzi

2009-12-09T22:47:18+01:00
1. międzycząsteczkowe przyciąganie tłuszczu.
2. napięcie powierzchniowe+międzycząsteczkowe.
3. przyciąganie międzycząsteczkowe, napięcie powierzchniowe
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T22:52:21+01:00
Wszystko to to jest to samo czyli przyciaganie miedzyczasteczkowe ;)
ooOO!! tylko ze jest jeszcze napiecie powierzchniowe przy tym z szyba czyli:

a) przyciaganie miedzyczasteczkowe
b) przyciaganie miedzyczasteczkowe, napiecie powierzchniowe
c) przyciaganie miedzyczasteczkowe

tyle co wiem. jak czegos nie ma to nie pamietam albo zapomnialem ;)
7 3 7