Pierwotne uzwojenie transformatora zawiera 1000 zwojów, a wtórne 10 000 zwojów. Do uzwojenia pierwotnego dołączono prąd o natężeniu 100 A. Jakie napięcie i natężenie prądu panuje w uzwojeniu wtórnym, jeżeli na uzwojeniu pierwotnym napięcie wynosi 5000 V?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T23:11:30+01:00
Dane
z1=1000 zwojów
z2=10000zwojów
I1=100A
U1=5000V
I2,U2-?
z1/z2=U1/U2=I2/I1
U2=U1*z2/z1=5000V*10000/1000=50000V
I2=I1*z1/z2=100A*1000/10000=10A
10 4 10
2009-12-09T23:12:11+01:00
Z1 = 1000 , z2 = 10 000
U1 = 5000 V
I1 = 100 A
-----------------
U2 = ? , I2 = ?

z1/z2 = U1/U2
1000/10 000 = 5000 V/ U2
1/10 = 5000 V/ U2 ---> U2 = 10*5000 V = 50 000 V
z1/z2 = I2/ I1
1/10 = I2/ 100 A ----> I2 = 100 A / 10 = 10 A
Odp.
U2 = 50 000 V, I2 = 10 A
9 4 9
2009-12-09T23:12:51+01:00
K=nwyj/nwej=10000/1000=10
k=Iwej/Iwyj
Iwyj=Iwej/k
100A/10=10A

k=Uwyj/Uwej
Uwyj=k*Uwej=10*5000=50 000 V

Wszystkie wzory tycza sie z przekladni transformatora ktora mowi ze
k=Nwyj/nWej=Uwyj/Uwej=Iwej/Iwyj
4 5 4