Proszę o napisanie mi alfabety francuskiego i tego jak się go czyta. Prosiłabym też o regułki dotyczące czytania francuskich słówek i akcentu... mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi. I prosze o napisanie mi jak się czyta poniższe wyrazy:
bonjour-dzień dobry
au revoir -dowidzenia
bonsoir-dobry wieczór
bonjour madame - dzień dobry pani
bonjuor monsieur - dzień dobry panu
oui- tak
non-nie
merci-dziękuje
comment ca va ? - jak sie masz
ca va tres bien - bardzo dobrze
ca va bien- mam sie dobrze
ca va tres mal- mam sie badrzo zle
ca va mal- mam sie zle
comme ci comme ca - tak o / średnio
et toi? - a ty ?
je suis - ja jestem
je suis polonaise - jestem polka


Dzięki wielkie temu kto to rozwiąże. Dostanie on najlepszą!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T11:38:49+01:00
W języku francuskim jest 26 liter
a (a)
b (be)
c (se)
d (de)
e (język jak do "e" usta jak do "o")
f (ef)
g (że)
h (asz)
i (i)
j (żi)
k (ka)
l (el)
m(em)
n (en)
o (ścieśnione "o",usta jak do "u")
p (pe)
q (kü)
r (er-"r"języczkowe)
s (es)
t (te)
u ( język jak do "i" usta jak do "u")
v (we)
w (dubl we)
y(igrek)
z(zed)

WYMOWA GRUP KILKULITEROWYCH
ai-jak e
ais-jak e
ait-jak e
ay-jak ej
ant-jak ą
au-jak o
ou-jak u
oi-zbliżone jest do polskiego ła
on-jak ą
om-jak ą
an-jak ą
am-jak ą
en-jak ę
em-jak ą
eu-jakby się chciało wymówić "e" i " u" jednocześnie
in-jak ę
im-jak ę
yn-jak ę
ym-jak ę
gn-jak ńj
ph-jak f
um na końcu wyrazu -jak om
ch-jak sz
th-jak t

w języku francuskim akcent pada na ostatnią sylabę.W dłuższej wypowiedzi ustnej nie akcentujemy jednak każdego słowa oddzielnie ,akcent pada na koniec każdej grupy rytmicznej.


twoje słówka czyta się tak:
-bą żur
-o rewuar
-bą żur madam
-bą żur mysje
-łi
-ną
-mersi
-kąmą sa wa
-sa wa tre bię
-sa wa bię
-sa wa tre ma
-sa wa ma
-kąm si kąm sa
-et tła
-że słi
-że słi polone

co do pozostałych słów nie jestem w 100 procentach pewna więc nie będę cię wprowadzać w błąd.Myślę,że z tą wymową ,którą ci napisałam sobie poradzisz
2009-12-10T12:09:48+01:00
A - (a)
b - (be)
c - (se)
d - (de)
e - (język jak do "e" usta jak do "o")
f - (ef)
g - (że)
h - (asz)
i - (i)
j - (żi)
k - (ka)
l - (el)
m - (em)
n - (en)
o - (ścieśnione "o",usta jak do "u")
p - (pe)
q - (kü)
r - (er-"r"języczkowe)
s - (es)
t - (te)
u - ( język jak do "i" usta jak do "u")
v - (we)
w - (dubl we)
y - (igrek)
z - (zed)

twoje słówka czyta się tak:
- bą żur
- o rewuar
- bą żur madam
- bą żur mysje
- łi
- ną
- mersi
- kąmą sa wa
- sa wa tre bię
- sa wa bię
- sa wa tre ma
- sa wa ma
- kąm si kąm sa
- et tła
- że słi
- że słi polone
2009-12-10T13:01:29+01:00
Alfabet francuski - alfabet oparty na alfabecie łacińskim, służący do zapisu języka francuskiego.

Litera Nazwa litery (IPA) Nazwa litery francuska
A /ɑ/ a
B /be/ bé
C /se/ cé
D /de/ dé
E /ə/ e
F /ɛf/ effe
G /ʒe/ gé
H /aʃ/ ache
I /i/ i
J /ʒi/ ji
K /ka/ ka
L /ɛl/ elle
M /ɛm/ emme
N /ɛn/ enne
O /o/ o
P /pe/ pé
Q /ky/ qu
R /ɛʁ/ erre
S /ɛs/ esse
T /te/ té
U /y/ u
V /ve/ vé
W /dublə ve/ double vé
X /iks/ icse
Y /igʁɛk/ i grec
Z /zɛd/ zède

We francuskim istnieją także specjalne ligatury:

œ (œil, fœtus, bœuf...)
æ (et cætera, tænia, ex æquo...)
Niektóre znaki, głównie samogłoski, są opatrzone znakami diakrytycznymi:

à â ç é è ê ë î ï ô û ù ü ÿ