1.Sprzedawczyni zmieszała 2,5 kg cukierków owocowych z 1,5 kg cukierków czekoladowych. Jakim procentem mieszanki są cukierki owocowe?

2.Rower kosztował 700zł. Ile będzie kosztował po 35% obniżce?

3.Po sezonie obniżono cenę butów z 199 zł do 119 zł. Czy prawdziwa jest informacja z wystawy ,,40% taniej''?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T13:16:17+01:00
1.
2,5 + 1,5= 4kg

2,5/4 * 100%=62,5%

2.
700zł -- 100% /:100
7zł -- 1% /*35=245

700zł - 245zł = 455 zł

3.
199-119=80

80/199 * 100%= 40.2%≈40%

Odp: Chyba prawdziwa :P

pozdrawiam
2009-12-10T13:32:30+01:00
Zad1
Dane: Szukane:
2.5kg-ilość cukierków owocowych procent cukierków owocow
1.5kg-ilość cukierków czekoladowych w mieszance=?


2,5+1,5=4kg-cała mieszanka
2,5÷4=0,625
0,625*100%=62,5%
Odp: cukierki owocowe stanowią 62,5 % mieszanki.

zad2
Dane: Szukane: cena po obniżce=?
700zł-cena roweru przed obniżką
100%-35%=65%-cena roweru po obniżce
65%=0,65
0,65*700=455zł-cena roweru po obniżce
Odp: Po obniżce rower będzie kosztował 455zł.

zad3
Dane:
199zł-cena butów przed obniżką
119zł-cena butów po obniżce
40%-procent obniżki
100%-40%=60%
60%=0,6
0,6*199=119,4zł

Odp:Informacja jest nie prawdziwa.