1.Po 6 minutach pracy program antywirusowy sprawdził 15% zawartości komputera. Ile minut potrwa pełne skanowanie tego komputera.

2.Z akwarium o objętości 60 l wyparowało 5% wody. Ile litrów wody pozostało?

3.W ciągu miesiąca cena benzyny z 4 zł wzrosła 2 razy najpierw o 10%, potem jeszcze o 5%. Ile kosztuje obecnie benzyna?

2

Odpowiedzi

2009-12-10T13:30:20+01:00
1.

6min -> 15% /÷3
2min -> 5% / ×25
50min -> 100%

odp.:pelne skanowanie komp. zajmie 50 min.

2.

60l -> 100% / ÷100
0,6l -> 1% / ×5
3l -> 5%

60l - 3l = 57l

odp.: w akwarium zostalo 57l wody.

3.
4 zl × 10% = 0.4 zl
4zl + 0,4zl= 4,4zl

4,4zl × 5%= 0,22
4,4zl + 0,22= 4,62 zl

odp.: benzynka obecnie kosztuje 4,62zl
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T13:33:56+01:00
Zadanie 1
15% ------ 6min
100% ------ x

x = 100% * 6min / 15% = 600 / 15 = 40 min
Odp.Pełne skanowanie potrwa 40 min

Zadanie 2
100% - 5% = 95%
60l * 95% = 60l * 0,95 = 57l
Odp.Pozostało 57l wody

Zadanie 3
4 zł * 110% = 4 zł * 1,1 = 4,4 zł
4,4 zł * 105% = 4,4zł * 1,05 = 4,62 zł
Odp.Obecnie benzyna kosztuje 4,62zł

LICZE NA MAX PUNKTÓW ZA ZADANIE Z GÓRY DZIEKI ;D
Kolega wyzej ma źle rozwiązane
4 5 4