O jakie miasta chodzi?

1. Stolica i najludniejsze miasto kraju. Liczy 6,5mln mieszkańców ( w 2007r) Drugie pod względem liczby ludności miasto jest przeszło 50 razy mniejsze ! Boryka się z problemami komunikacyjnymi. Liczbę prywatnych samochodów osobowych jeżdżących ulicami tego miasta szacowano w 2005 na 1,8mln a motocykli na 2,2mln.

2. Do niedawna uważano te miasto za największe na świecie. Według legendy zostało założone w miejscu, w którym dostrzeżono siedzącego na kaktusie orła, który zjada węża . Leży w górskiej dolinie, na wysokości ponad 2200 m n.p.m. Pozostało to wiele budowli po bylych kolonizatorach - Hiszpanach, a także po rdzennych mieszkańcach tego regionu.

3. Jest symbolem światowego biznesu. Tu ma swoją siedzibę największa giełda finansowa świata. Jest wielkim portem atlantyckim. Swego czasu przybywały to setki tysięcy imigrantów z całego świata w tym z Polski. Proces ten w mniejszej skali ma nadal. Efektem jest kosmopolityczna struktura mieszkańców z grupowym rozwarstwieniem etniczno- rasowym. W 2001 r miasto to było miejscem straszliwych ataków terrorystycznych.

4. Jest jednym z największych miast świata. Liczy 12,8 mln mieszkańców ( 2007 na granicach administracyjnych 8,7) Narażone jest na częstsze trzęsienia Ziemi , leży bowiem w strefie dużej aktywności sejsmicznej . Istnieje realne zagrożenie kolejnego Wielkiego trzęsienia Ziemi. Dlatego od pewnego czasu pozostaje możliwość przeniesienia stolicy do innego miasta.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T14:29:03+01:00
1.Włochy?
2.Aztlan?
3.New York?
4.Szangaj?
1 2 1
2009-12-10T14:49:00+01:00
2) Meksyk
3) Nowy Jork
4) Szanghaj
1 5 1