Biologia Puls Zycia cwiczenia

4/21

uzupelnij diagramy , a nastepnie napisz ktore z ponizszych procesow zachodza u motyla.Wybor uzasadnij.

A. glukoza + ...........----------------->........... + woda + ..................
B. .................--------->larwa-------------->.............
C. ..............+woda -----------swiatlo---------->...........+ tlen

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................

5/21
rozwiaz logogryf.

4.zachodzi w nim oddychanie wewnatrzkomorkowe.
5.podzial organizmu macierzystego na kilka czesci.
6.jest uwalniana z pozywienia podczas oddychania.
7.jest niezbedne do zajscia fotosyntezy.
8.narzady, w ktorych powstaja komorki rozrodcze
9.sposob rozmnazania bezplciowego wystepujacu u drozdzy i stulbi.
10. zmiany zachodzace w ciagu zycia osobnika.
11. cukier powstajacy w procesie fotosyntezy.


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:05:17+01:00
4/21
a) Glukoza + Tlen ----> Dwutlenek Węgla + Woda + Energia
b) Jajo ----> Larwa ----> Motyl
c) Dwutlenek Węgla + Woda ----> Glukoza + Tlen
U motyla zachodzi proces B bo to proces jego rozwoju.
5/21
1.FOTOSYNTEZA
2.TLEN
3.CHLOROPLAST
4.MITOCHONDRIUM
5.FRAGMENTACJA
6.ENERGIA
7.ŚWIATŁO
8.GONADY
9.PĄCZKOWANIE
10.ROZWÓJ
11.GLUKOZA
Hasło: FERMENTACJA to dzielenie się organizmu macierzystego na kilka części

Dostałem z tego 5 !!
Daj naj !!
Pozdrawiam Mar9911
1 1 1
2009-12-10T15:23:50+01:00
A. glukoza +tlen----------------->dwutlenek węgla + woda + energia
B. jajo--------->larwa-------------->motyl
C. dwutlenek węgla+woda -----------swiatlo---------->glukoza + tlen

Proces A i B zachodzi u motyla

1. fotosynteza
2. tlen
3.chloroplast
4. mitochondrium
5. fragmentacja
6. energia
7. światło
8. gonaty
9 . pączkowanie
10. rozwój
11. glukoza

Hasło: fermentacja to oddychanie beztlenowe