Odpowiedzi

2009-12-10T15:01:07+01:00
100 % - 85,60
115 % - x

x × 100 = 85,60 × 115
x = 9844 : 100
x = 98,44 zł

Odp. Po podwyżce towar będzie kosztował 98,44 zł.


Proszę o najlepszą :)
4 1 4
2009-12-10T15:01:31+01:00
85.60 - 107%
x - 100%

x = 80zł

80zł - 100%
x - 22%

22% = 17,60 zł

80 + 17,60zł = 97,60zł towar z podatkiem 22%
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:03:57+01:00
Cena towaru wraz z 7% podatkiem VAT jest równa 85,60. Podatek na ten towar podniesiono do 22%. Oblicz o ile wzrosła cena tego towaru??
x - cena towaru bez podatku
1,07x = 85,60 /:(1,07)
x = 80 zł
1,22x = 97,60zł - nowa cena towaru
97,60 - 85,60 = 12zł
Odp. Cena tego towaru wzrosła o 12 zł

19 2 19