Odpowiedzi

2009-12-10T15:07:35+01:00
Ponieważ zmniejsza się pole nacisku którym działamy na np. chleb. naostrzony nóż nacina ostra krawędzią, tępy zaś minimalnie ale większą powierzchnią.
1 1 1
2009-12-10T15:07:47+01:00
Ponieważ ostry nóż jest również prosty, dzięki czemu możemy z łatwością operować nożem, natomiast tępe noże mają grudki i nierówności które powodują trudności w krojeniu.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:10:27+01:00
Łatwiej nim kroić, ponieważ, jak wiemy - ciśnienie, czyli p = F/S, gdzie F to siła nacisku, a S to powierzchnia, na którą działa ta siła F.
Z tego powodu - tak jak w normalnych ułamkach - jeśli kroimy normalnym nożem (tępym) to naciskamy na coś, co kroimy większą powierzchnią, więc automatycznie ciśnienie też będzie mniejsze.
Natomiast jeśli naciskamy samym czubkiem noża, naciskamy mniejszą powierzchnią, więc ciśnienie będzie większe i łatwiej nam coś pokroić.
A więc - łatwiej nam kroić nożem zaostrzonym, ponieważ naciskamy na coś, co kroimy tą samą siłą, ale mniejszą powierzchnią - mamy większe ciśnienie.
2 1 2