Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T15:16:09+02:00
Kolarz w ciągu 6 sekund przejeżdża drogę 54 metrów.Ile kilometrów przejedzie z tą prędkością w ciagu 1 godziny i 20 minut?


6s --> 54m

zamieniamy czas na sekundy
1h20min = 80min = 80*60s=4800s

dzielimy przez 6, bo mamy dane ile metrów pokonuje w czasie 6s
4800/6 = 800

końcowy wynik
800*54=43200m=43,2km
  • Użytkownik Zadane
2009-09-06T15:18:21+02:00
1h20min= 4800s

6s-54m
4800s- x m

x=(4800*54)/6 = 43200m=43,2km
2009-09-06T15:20:55+02:00
V=s/t
v=54m/6s
v=9m/s

80min=4800s
s=?
s=v*t
s=9m/s*4800s
s=43200m
s=43,2km