Krolewna sniezka ustawila siedmiu krasnoludkow od najnizszego do najwiekszego i rozdzielila pomiedzy nich 77 jagod. Najnizszy krasnal otrzymal pewna liczbe jagod, a kazdy nastepny o jedna jagode wiecej od poprzednika. Ile otrzymal najwiekszy krasnal?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:54:22+01:00
Najmniejszy krasnal dostał 8 jagód,a największy 14 jagód.
1.najmniejszy-8
2.-9
3.-10
4.-11
5.-12
6.-13
7.największy-14
8+9+10+11+12+13+14=77
Mam nadzieję,że pomogłam.
1 1 1
2009-12-10T15:57:27+01:00
X+x+1+x+2+x+3+x+4+x+5+x+6= 77
7x+21= 77 |-21
7x=56 |:7
x=8

x+6---> 8+6=14
Odp. Największy krasnal otrzymał 14 jagód.
1 5 1