Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T15:13:15+01:00
1. Gnomon- najstarszy instrument astronomiczny w postaci pionowego pręta lub słupa, ustawionego na podstawie. Wg długości i kierunku jego cienia wyznaczano wysokość i azymut Słońca.W starożytności gnomon służył również za najprostszy zegar słoneczny.
2. Czas urzędowy - umowny czas obowiązujący na jakimś obszarze, najczęściej państwa lub mniejszej jednostki podziału terytorialnego.
Czas strefowy, czas obowiązujący w strefach o szerokości 15° długości geograficznych, równy czasowi słonecznemu średniemu środkowego południka strefy, różniący się o całkowitą liczbę godzin od czasu uniwersalnego.
24 3 24
2009-12-10T15:13:48+01:00
1. Gnomon - jest to najczęściej odpowiednio osadzony pręt (jeden z najprostszych przyrządów astronomicznych, służących do wyznaczania długości cienia.
2. Czas urzędowy - jest to umowny czas, obowiązujący na jakimś obszarze.
Czas strefowy - jest to czas obowiązujący w strefach o szerokości 15° długości geograficznych.
17 2 17
2009-12-10T15:13:44+01:00
Gnomon jest to po prostu zwykły kijek wbity w ziemię i wyznacza długość cienia.

Czas miejscowy to czas, występujący na danym obszarze (danej miejscowości), a strefowy w danej strefie czasowej.
12 3 12