Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:21:29+01:00
Bez tlenu żaden organizm nie mógłby normalnie funkcjonować.
Tlen jest najbardziej rozpowszechnionym pierwiastkiem chemicznym w przyrodzie.
2009-12-10T15:35:42+01:00
Est niezbędny organizmom tlenowym do przeprowadzenia fosforylacji oksydacyjnej będącej najważniejszym etapem oddychania. Niektóre organizmy beztlenowe giną w obecności niewielkich ilości wolnego tlenu. Organizm przeciętnego dorosłego człowieka zużywa w ciągu minuty ok. 200 ml (0,3 g) tlenu. Oddychanie czystym tlenem jest dość niebezpieczne, ponieważ podnosi on ciśnienie krwi i wywołuje kwasicę. Niedobór tlenu staje się niebezpieczny dla życia, gdy jego zawartość w powietrzu spada poniżej 10-12%.