A) Jeden z kątów przyległych ma o 30(stopni) więcej od drugiego. oblicz miary tych kątów
b) Jeden z kątów przyległych ma trzy razy większą miarę od drugiego. Oblicz miary tych kątów

I jeszcze 6/103 lub 99 (w starych) podręcznik matematyka 1 (dla 1 gimnazjum) praca zbiorowa pod redakcją Małgorzaty Dobrowolskiej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:27:45+01:00
A) 2x+30=180
x=75

zatem 1 kąt ma miarę 75⁰, a drugi 75+30=105⁰

b) 3x+x=180
x=45

zatem 1 kąt ma miarę 45⁰, a drugi 3x=115⁰
8 3 8
2009-12-10T15:29:17+01:00
A)
x- miara pierwszego kąta=75
x + 30 stopni - miara drugiego kąta=105

x+x+30=180
2x=150/2
x=75 stopni

b)
x- miara pierwszego kąta= 45
3x- miara drugiego kata= 135

x+3x=180
4x=180/4
x=45 stopni
2 5 2