Odpowiedzi

2009-12-10T15:32:42+01:00
Nie za bardzo wiem, o co chodzi, ale mam nadzieję, że o to:
Trójpodział władzy:
władza ustawodawcza - sejm, senat
władza sądownicza - sądy
władza wykonawcza - rząd, prezydent
2009-12-10T15:34:22+01:00
Hm... Żadnego cytatu nie znalazłam, ale może pomoże Ci to, że Monteskiusz jest twórcą nowożytnej koncepcji podziału władzy oraz jednej z wielu odmian liberalizmu - liberalizmu konserwatywnego (zwanego także arystokratycznym)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:36:32+01:00
Był to trójpodział. Dzielił on władzę na ustawodawczą-parlament ustalający prawa, wykonawczą-rząd wprowadzający prawa w życie, sądowniczą-sądy wydające wyroki na podstawie prawa. Wszystkie władze były od siebie niezależne i wzajemnie się kontrolowały.
2 4 2