Odpowiedzi

2009-12-10T15:40:47+01:00
3,14cm
65cm
13.75
5
4 pi
12.5pi
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:45:44+01:00
Obwód Koła: 2Pi * r

Dane:
# Obwód koła: 6,28cm
# Pi: 3,14 (stała)

Rozwiązanie:

Obwód = 2Pi*r

/ Podstawiamy dane /

6,28 = 2 * 3,14 * r
6,28 = 6,28 * r / dzielimy przez 6,28 aby otrzymać "r"
r = 6,28/6,28
r = 1

/ Średnica koła to suma jego dwóch promieni /
Średnica koła = 2*r --> 2 cm

Odp. Średnica koła z przykładu a) wynosi 2cm

Analogicznie postepujesz przy kolejnych przykładach.

@mariuszbat chyba musiałeś w głowie to liczyć skoro wyszło Ci tam 3,14cm
6 4 6