Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:00:10+01:00
P=[ ( a+2a) * h ] *½ h= ½ * a√3
12√3 = [ 3a * (a√3 * ½) ] * ½ | * 2
24√3=3a²√3*½ | *2
48√3= 3a²√3 | :3√3
16 = a²
a=4
czyli wysokość h = 4√3 *½ = 2√3
obwód 5a = 4*5 = 20
1 5 1
2009-12-10T16:04:40+01:00
Jedna podstawa= bok trojkata (a), druga podstawa= 2*bok trojkąta(2a), ramiana= a
P= 12 pierwiastkow z 3
3 a kwadrat pierwiastkow z 3
-------------------------------------- = 12 pierwiastkow z 3/*4
4

3a kwadrat pieriwastek z 3= 48 pierwiastek z 3
3 a kwadrat= 48
a kwadrat = 16
a= 4

h= apierwiastek z 3/2= 2pierwastek z 3

Ob. 4+2*4+4+4= 20