Zad. 1 podczas pobytu na jeziorem tomek wypożyczył kajak w wypożyczalni A a Marek - w wypożyczalni B.
WYPOŻYCZALNIA A
CENA WYPOZYCZECZENIA KAJAKA 12 ZŁ I DODATKOWO 4 ZŁ ZA KAŻDĄ GODZINE UŻYWANIA
WYPOŻYCZALNIA B
CENA WYPOZYCZECZENIA KAJAKA 15ZŁ I DODATKOWO 3 ZŁ ZA KAŻDĄ GODZINE UŻYWANIA

a) na ile godzin chłopcy powinni wypożyczyć kajaki aby każdy z nich podniósł taki sam koszt ?
b) która z ofert jest korzystniejsza jeśli chcemy wypożyczyć kajak na 2 godziny a która - jeśli na 5 godzin ?


bardzo proszę jak najszybciej bo mam na jutro :))


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:58:03+01:00
A)12zł+12zł=24zł
15zł+9zł=24zł

b)12zł+8zł=20zł
15zł+6zł=21zł

5-godzin

12zł+20zł=32zł
15zł+15zł=30zł

Odp.Chłopcy Powinni wypożyczyć kajak na 3 godziny.Jeśli chcemy wypożyczyć na 2 godziny to powinismy w wypozyczalini A ,a jeśli chcemy wypożyczyć na 5 godzin to z wypozyczali B.
2009-12-10T15:58:49+01:00
Zad.1
Dane :
wypożyczalnia A
kajak 12 zł
1 godz. - 4zł 12+4=16zł

wypozyczalnia B
kajak - 15zł
1godz. - 3zł 15+3= 18zł

wypozyczalnia A
16*9 godzin= 144 zł

wypozyczalnia B
18*8 godzin = 144 zł

b) 2 godziny
wypozyczalnia A
16*2 = 32

wypozyczalnia B
18*2= 36

5godzin
wypozyczalnia A
16*5= 80

wypozyczalnia B
18*5= 90
odp. w obydwu przypadkach tansza jest wypozyczalnia A