Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T15:52:43+01:00
1.
-kifoza krzyżowa
-lordoza szyjna
-kifoza piersiowa
-lordoza lędźwiowa
2.
Dyski międzykręgowe pełnią bardzo ważną rolę w efektywnej pracy kręgosłupa. Dysk w swoim kształcie i konstrukcji jest podobny do żelek. Jedną z podstawowych ról dysków jest amortyzowanie wstrząsów oraz izolowanie kręgów z których jest zbudowany kręgosłup. Dyski muszą wykonywać swoją pracę w warunkach ciągłego ciśnienia. A więc, pochłanianie wstrząsów, zciskanie zwykłe, a także w połączeniu ze skręcaniem i zapewnienie ruchliwości (ograniczonej) kręgosłupa - w warunkach ciągłego ciśnienia.
2009-12-10T15:53:06+01:00
1. Lodroza szyjna
Kifoza piersiowa
Lordoza lędźwiowa
Kifoza krzyżowa

2. Dyski są rozdzajem połączenia kości, czyli w tym przypadku, chrzęstozrostu. Zapewniają kręgom właściwe ułożenie i elastyczność w połączeniach (możemy go w pewnym stopniu zginać).
5 5 5