Odpowiedzi

2009-12-10T15:52:28+01:00
W starożytności mogli uczestniczyć w zawodach tylko mężczyzni a w nowożytności mogą kobiety i meżczyzni.w starożytności oglądać zawody mogą mężczyzni i kobiety nie zamęzne a w nowożytnosci wszyscy.w nzowozytnosci jest duzo dyscyplin a w starozytnosci tylko 5
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T15:55:08+01:00
Igrzyska olimpijskie w starozytnosci:
1.trwaja 5 dni
2.biora w nich udzial tylko mezczyzni
3.uczestnicy graja nago
4.na widowni moga byc tylko mezczyzni
Igrzyska olimpijskie w nowozytnosci:
1.trwaja zaledwie pare godzin
2.biora w nich udzial mezczyzni jak i kobiety
3.uczestnicy graja ubrani
4.na widowni moga byc kobiety i mezczyzni
8 3 8
2009-12-10T16:07:36+01:00
Na czas igrzysk olimpiskich były wstrzymywane wszystkie wojny aby zawodnicy i ogloądający mogli przyjechać. Zawodnicy przyjeżdżali wiele dni przed igrzyskami aby potrenować.Na trybuny mogli wejść męszczyźni i kobiety , ale żadko były one widywane na trybunach. Igrzyska trwały około 5 dni pierwszego dnia wszyscy zawodnicy przysięgali że będą walczyć uczciwie .W drugim dniu zmagali się młodsi zawodnicy a w trzecim już dorośli.Igrzyska składały się z pięcioboju który składał się z biegu, skoku w dal, rzutu oszczepem, rzutu dyskiem i zapasami. innymi dyscyplinami był boks, wyścigi rydwanów, pankration który polegał na połączeniu boksu z zapasami,uważano tą dyscypline za najbardziej brutalną , niewolno było gryźć przeciwnika i atakować oczu. W wyścigu rydwanów był nagradzany nietylko kierowca rydwana ale i właściciel. W ostatnim dniu wszyscy byli nagradzani jednak liczyło się pierwsze miejsce ponieważ zdobywca pierwszego miejsca
dostawał wienieć upleciony z gałązek drzewa oliwnego rosnącego w świętym gaju Zeusa.




Weź sobie popraw co nieco bo może są jakieś błendy i dopisz sobie coś jeszcze
4 4 4