Prędkośc jednostek pływających określa się w węzłach ,1 węzeł to 1 mila morska na godzine.
Prom,płynąc ze średnią prędkością 15 węzłów na godz. pokonał trasę Ysatad-świnioujście w ciągu 8 godz. podaj w kilometrach długość trasy którą pokonał. przyjmij ze 1 mila morska to 1,85 km

Proszę o rozw. i odp . oraz wyjaśnienie na poziomie 6kl podstawowej ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:05:36+01:00
1 wezeł = 1 mila morska /1h
V =15 wezłów = 15 mil morskich/1h *1,85km = 27,75 km/h
1 mila morska = 1,85 km
t = 8godz.

s (km) = ?

korzystam ze wzoru na predkość
V = s : t V = prędkość
s - droga
t - czas

s = V *t
s = 27,75 km/h*8h
s = 222 km

Odległość z Ystad do Świnoujścia wynosi 222 km
57 4 57
  • SmoQ
  • Początkujący
2009-12-10T16:16:25+01:00
Dane:
v - 15 w/h (w/h oznacza węzły na godz.)=27.75km/h - dlaczego? Wyjaśniam poniżej :)
t - 8h

Szukane:
s=?

Oznaczenie symboli:
V - prędkość z jaką płynął prom
t - czas, w jakim przepłynął z Ysatad do Świnoujścia

Korzystamy ze wzoru:
v=s/t , gdzie "s" to droga, którą pokonał i której szukamy...

/ - jest to kreska ulamkowa
* - jest to mnożenie

Zamieniamy węzły na kilometry...
Skoro 1 węzeł to 1 mila, zatem:
15 węzłów = 15 mil
ale skoro 1 mila = 1.85 km, zatem:
15 mil = 15 * 1.85km 27.75km

1 mila = 1*1.85km=1.85km
wiec robisz to samo z 15 milami...

Wracamy do naszego wzoru:
v=s/t
zeby policzyć z tego wzoru s to musimy pomnożyć, oby dwie strony równiania przez t i otrzymujemy:
v*t=s
teraz do naszego wzoru podstawiamy dane, które zapisaliśmy na początku:
s=27.75 km/h * 8 h
h się skraca
i otrzymujemy wynik:
s=222 km

odp. Prom pokonał 222 km.
25 4 25
kurdeee nieżłe .. chciało ci sie pisać???