Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T16:05:57+02:00
-budowa diamentu - każdy atom węgla połączony jest wiązaniami kowalencyjnymi z czterema innymi atomami znajdującymi się w narożach diamentu, tworząc w przestrzeni siatkę czworościanów foremnych, natomiast budowa grafitu - sieć grafitu składa się z płaskich warstw nałożonych jedna na drugą.
-diament wykorzystywany jest w technice do obróbki innych materiałów ( końcówki wierteł, proszki ścierne ) oraz w chirurgii jako narzędzia do cięcia, a także w jubilerstwie, natomiast grafit służy do wyrobu elektrod, tygli ogniotrwałych, ołówków, smarów i farb.
4 3 4
2009-09-06T16:17:49+02:00
Diament jest najtwardszym minerałem i ma budowę krystaliczną...grafit jest miękki przewodzi prąd elektryczny,
3 1 3
2009-09-06T16:22:56+02:00
DIAMENT:
- przezroczysty, najczęśćiej bezbarwny,
- bardzo twardy, najtwardszy minerał,
- gęstość = 3,5 g/cm3
- nie przewodzi prądu elektrycznego
GRAFIT:
- stalowo, szary, metalowy
- miekki i kruchy,
- gęstość = 2,25 g/cm3
- bardzo dobrze przewodzi prąd elektryczny
Zastosowanie diamentu i grafitu:
DIAMENT:
- oszlifowane diamenty to brylanty stosowane w
jubilerstwie
- końcówki wierteł
- noże do cięcia szkła
- proszek ścierny
GRAFIT:
- wkłady do ołówków
- w reakcjach atomowych
- w elektronice
- naczynia labolatoryjne
- do produkcji smarów
- do produkcji czarnych farb
5 4 5