Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020 zł . Cenę stołu obniżono o 10% , a cenę krzesła o 20% . Terez za zestaw trzeba zapłacić 84zł. Ile kosztował stół ale ile krzesło przed obnizką

proszę o rozwiązanie metodą przeciwanych wspólczyników

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:13:56+01:00
X cena stołu przed obniżką
y-cena krzesla przed obniżka

x+6y=1020
x-10%∧x + 6∧(y-20%∧y)=846

x+6y=1020/∧8
0,9x+4,8y=846/∧(-10)

8x+48y=8160
-9x-48y=-8460
_________--
-x=-300
x=300

6y=1020-300
6y=720/:6
y=120
spr:
300+6∧120=300+720=1020
Odp:cena stołu wynosi 300zł, a krzesla 120zł

101 3 101
2009-12-10T17:01:14+01:00

x- cena stołu
y- cena krzesła

x+6y=1020
0,9x+6*0,8y=846

x+6y=1020
0,9x+4,8y=846 /*10

x+6y=1020 /*(-8)
9x+48y=8460

-8x-48y=-8160
9x+48y=8460
--------------- dodajemy
x=300


x+6y=1020
6y=1020-x
y=170-1/6x
y=170-1/6*300
y=170-50
y=120

Stół kosztował 300 zł, a krzesło 120 zł. ( w treści zadania jest błąd!!!)
118 4 118