Kto porusza się szybciej: rowerzysta jadący z prędkością 15 km/h czy motocyklista jadący z prędkością 5 m/s ??

Proszę o szybkę odpowiedź..ale nie tak że motocyklista lub rowerzysta tylko jak to obliczyliście ;p


Z góry dzięki ;))

3

Odpowiedzi

2009-12-10T16:08:58+01:00
15 km/h=15*1000m/3600s=15000m/3600s=4,1666
4,1666m/s<5m/s
Odp.szybciej porusza się motocyklista.
Najlepsza Odpowiedź!
  • fhm
  • Początkujący
2009-12-10T16:09:26+01:00
Prędkość mierzy sie w metrach na sekundę, więc motocyklistę mamy obliczonego - jedzie 5 m/s.

15 km/h należy zatem zamienić na metry na sekundę w ten sposób:

15 km/h = 15000 : 3600 m/s = 4, 17 m/s

Szybciej zatem jedzie motocyklista ;)
2009-12-10T16:10:56+01:00
10m/s = 36 k/h
5 m/s = X


X= 5× 36÷ 10 = 18 k/h


odp: Motocyklista porusza się szybciej.