Odpowiedzi

2009-12-11T14:11:47+01:00
Student pisał prace 4 dni. 1 dnia napisał 0,15 całej pracy , 2 dnia 36 stron i było to 0,3 całości , 3 dnia 0,5 reszty. Ile stron napisał 4 dnia?

1 dzień: 0,15 pracy

36 stron=0,3 całości , zatem całość to 36:0,3=120 stron

Więc 1 dnia 0,15*120=36 stron
razem 36+18=54

zostało wiec 120-54=66stron

3 dnia tyle co 4 dnia, bo po połowie , czyli po 33 strony.

Jeśli jesteś zadowolony z rozwiązania
zadania, to proś o pomoc częściej i ...
kliknij na link:
http://zadane.pl/p/13585/madzia333
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T14:42:49+01:00
Jeżeli 36stron =0,3 całości

to całość :
100:30= 100 * 1/30 ( jedna trzydziesta ) =3 i 1/3

czyli 36*3i1/3= 120

całość pracy = 120 stron

1 dzień =0,15 całej pracy 120*15/100=18 stron

2 dzień = 36 stron

3 dzień 0,5 reszty , czyli 120-36-18 =66(reszta stron ) : 2= 33 strony

4dzień 120-36-18-33 =33 strony