Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:23:20+01:00
Tętno – falisty ruch naczyń tętniczych zależny od skurczów serca i od elastyczności ścian tętnic.

Ciśnienie wywierane przez krew na ścianki tętnic, przy czym rozumie się pod tą nazwą ciśnienie w największych tętnicach, np. w tętnicy w ramieniu. Jest ono znacznie wyższe niż ciśnienie krwi wywierane na ścianki żył (które nie ma istotnego klinicznie znaczenia).

EKG jest to skrótowa nazwa elektrokardiogramu czyli zapisu czynności bioelektrycznej serca.
Potocznie często nazywamy tak samo wykonanie tego badania lub nawet aparat, który je wykonuje czyli elektrokardiograf.
3 3 3
2009-12-10T16:25:42+01:00
Ciśnienie krwi, siła, z jaką krew prze na ściany naczyń krwionośnych. Ciśnienie to jest różne w tętnicach, żyłach i naczyniach włosowatych

Tętno, puls, rytmiczne rozciąganie naczyń krwionośnych wywołane nagłymi zmianami ciśnienia krwi w następstwie skurczów i rozkurczów komór serca.


EKG jest to skrótowa nazwa elektrokardiogramu czyli zapisu czynności bioelektrycznej serca.
Potocznie często nazywamy tak samo wykonanie tego badania lub nawet aparat, który je wykonuje czyli elektrokardiograf.
1 5 1
2009-12-10T16:59:44+01:00
Tętno-ruch naczyń tętniczych zależnych od skurczów serca

ciśnienie krwi-jest to siła,z jaką płynąca krew napiera na ściany naczyń krwionośnych.

badanie ekg-zapis czynności bioelektrycznych serca.Potocznie badanie serca.