Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:33:35+01:00
-Rośliny te zrzucają liście stopniowo, co kilka lat ( dzięki temu mogą cały czas prowadzić fotosynteze) kształt igieł sprawia że powierzchnia transpiracji jest niewielka.
- Dodatkowo lście pokryte są woskiem który jest nieprzepuszczalny dla wody. To dlatego mogą przeżyć w zimie kiedy niska temperatura uniemożliwia pobieranie wody z podłoża.
Wyjątek!! : modrzew zrzuca liście każdej jesieni
917 4 917
2009-12-10T16:37:41+01:00
Większość z nich należy do grupy roslin iglastych . zrzucają liście co kilka lat , więc przez cały rok mogą przeprowadzac fotosynteze . igły mają mała powierzchnie transpiracji , a to skutecznie ogranicza utratę wody .
149 3 149